UitgelichtHet boek “Met het oog op Kackadoris” van Cees Renckens is weer beschikbaar!

Koop hier het boek
Door: de Webredactie | Geplaatst: 26 juli 2012

De klad in homeopathie

Homeopathie ligt wereldwijd onder vuur, niet alleen in Nederland. Zo gaat de ASA (Advertising Standards Authority), het Britse equivalent van de Nederlandse Reclame Code Commissie (RCC), klachten over homeopathie-websites anders aanpakken.

De klad in homeopathie

De ASA werd overstelpt met klachten over niet-onderbouwde medische claims op homeopathiesites. Ze werden meestal gehonoreerd, maar dat kostte veel tijd en geld. Om sneller orde op zaken te kunnen stellen, heeft de ASA alle bekende Britse homeopathiewebsites nog eens de eisen gestuurd waaraan aanprijzingen op websites en in advertenties moeten voldoen. De autoriteit heeft daarbij aangekondigd dat vanaf nu websites met een homepathische inslag continue gevolgd en beoordeeld zullen worden, zonder dat daar een klacht van een consument voor nodig is .

En nu we toch homeopathisch bezig zijn: uit onderzoek van de Süddeutsche Zeitung blijkt dat de Duitse journalist Claus Fritzsche, die enkele CAM-websites over alternatieve behandelwijzen beheert, zich flink heeft laten betalen voor het zwart maken van de Britse homeopathiebestrijder Edzard Ernst. Het zou om een bedrag van 43 duizend euro per jaar gaan, dat zou worden betaald door de bedrijvenvereniging Deutsche Homoöpathie Union (DHU) en door bedrijven als Staufen Pharma, Wala Heilmittel, Weleda en Hevert. De journalist ontkent de aantijging.

Lees ons eerdere artikel over de moeilijke tijden voor de homeopathie in Nederland.

 

de Webredactie

Gerelateerde artikelen

artikelen - 25 juni 2024

Buitenlandrubriek met o.a.: Britse dokter verliest bevoegdheid wegens aanbevelen geluidtherapie / Oplichters proberen geld te verdienen aan Ozempic-hype.

artikelen - 29 april 2024

Buitenlandrubriek met o.a.: Canadees medium veroordeeld wegens miljoenenfraude / Australiërs meest geneigd om gezondheidsadvies op TikTok te geloven.

artikelen - 25 maart 2024

Buitenlandrubriek met o.a.: Vier op de tien Zweden geloven in paranormale zaken / Indiaas ayurvedisch topmerk mag geen reclame meer maken.